Hjem › Fora › Konfirmationsfesten › Skilsmissekonfirmation
- Dette emne har 17 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 13 år, 9 måneder siden af Konfirmationsportalen.
-
ForfatterIndlæg
-
29/01/2011 kl. 09:09#7254KonfirmationsportalenKeymaster
Hvordan gør man med konfirmationen hvis konfirmanden er et skilsmissebarn?
Skal man invitere både fars og mors familie, og kan man sætte nogle af dem sammen? eller skal det være vær for sig?
Eller er der andre muligheder? Hvad er jeres erfaringer?31/01/2011 kl. 21:17#7270KonfirmationsportalenKeymasterHar ingen erfaring, men kan sige at vi inviterer begge forældre og papforældre, hos os kan alle tale sammen så jeg synes bestemt godt man kan blande gæsterne så længe man har i tankerne hvem der vil komme godt ud af det sammen, men sådan er det jo med enhver bordplan.
Personligt er jeg ikke til at barnet holder 2 konfirmationer, det er deres dag og de skal vel have de folk omkring sig som holder af barnet/den unge.01/02/2011 kl. 08:14#7269KonfirmationsportalenKeymasterJeg er selv skilsmissebarn, og vi holder en stor konfirmation for både min mor’s og far’s familie… Men som sagt skal folk jo kunne snakke sammen…. 😉
04/02/2011 kl. 23:40#7268KonfirmationsportalenKeymasterJeg står selv i situationen med en konfirmation til maj, og vi har valgt at holde festen sammen, for det må da være muligt at være voksne mennesker og tænke på sin søn eller datter på sådanne en stor dag.
Synes at man godt kan prøve at lægge sine egne følelser væk for sådanne en kort stund, men er også godt klar over at det ikke altid kan lade sig gøre, det er en hård opgave nogle gange, især hvis man bare ikke kan blive enig om noget som helst. Men føler med børnene, for tænk på hvad de har måttet igennem, så er det ikke fuldt forståeligt hvis de ønsker hele sin familie omkring dem på dagen.
05/02/2011 kl. 00:06#7267KonfirmationsportalenKeymasterJeg er også skilsmissebarn. Min mors og fars familie kan slet ikke sammen, så vi skulle holde 2 konfimationer. Men nu ser jeg desværre ikke min far mere, fordi han er blevet alkoholiker, og hele hans familie er gået mod mig. Så der bliver kun holdt 1 konfimation, for min mors familie.
05/02/2011 kl. 00:13#7266KonfirmationsportalenKeymasterMine forælder er sklit. Men det var planen at holde den sammen alligevel.. men her i decmber blev mine forælder enige om det skulle vi ikke.. så nu holder vi 2 fester..
Et godt råd: Jeg syntes det er konfirmanten der skal bestemme hvad de helt vil have af fest.. om de vil have 2 eller 1 fester.
05/02/2011 kl. 07:24#7265KonfirmationsportalenKeymasterJeg er skilsmissebarn! Mine forældre kan overhovedet ikke snakke sammen.. Så jeg måtte på en lille måde selv bestemme hvad jeg ville. Og jeg har valgt, at jeg holder to konfirmationer, for jeg vil se på at mine forældre overhovedet ikke snakker sammen. Det vil blive alt for hårdt for mig.:D<
05/02/2011 kl. 07:27#7264KonfirmationsportalenKeymasterJeg er skilsmissebarn! Mine forældre kan overhovedet ikke snakke sammen.. Så jeg måtte på en lille måde selv bestemme hvad jeg ville. Og jeg har valgt, at jeg holder to konfirmationer, for jeg vil ikke se på, at mine forældre overhovedet ikke snakker sammen. Det vil blive alt for hårdt for mig.
05/02/2011 kl. 15:45#7263KonfirmationsportalenKeymasterHej..
Mine forældre er skilt og min far bor i England..Jeg har bare ingen anelse om hvad jeg skal gøre!
11/02/2011 kl. 09:49#7262KonfirmationsportalenKeymasterMin datters far bor også i England, vi har inviteret familien derovre med til festen, også hans nye kone.
Hvis i stadig har kontakt, vil det måske være en mulighed?15/02/2011 kl. 18:39#7261KonfirmationsportalenKeymasterMor til en dejlig dreng skrev:
> Jeg står selv i situationen med en konfirmation
> til maj, og vi har valgt at holde festen sammen,
> for det må da være muligt at være voksne
> mennesker og tænke på sin søn eller datter på
> sådanne en stor dag.
>
> Synes at man godt kan prøve at lægge sine egne
> følelser væk for sådanne en kort stund, men er
> også godt klar over at det ikke altid kan lade
> sig gøre, det er en hård opgave nogle gange,
> især hvis man bare ikke kan blive enig om noget
> som helst. Men føler med børnene, for tænk på
> hvad de har måttet igennem, så er det ikke fuldt
> forståeligt hvis de ønsker hele sin familie
> omkring dem på dagen.Tja……så blev der slået knuder på tråden, drengens far vil alligevel ikke holde fest sammen. Lidt trist for vores søn havde set frem til det- Det gør ondt i mit hjerte at ikke engang dette ønske kan opfyldes.
26/09/2011 kl. 18:33#7260KonfirmationsportalenKeymasterVi holdte min store drengs konfirmation for 4 år siden og han bor hos sin far men vi som forældre valgte at vi kun ville have en fest og var sammen om at lave den med begge familier og 4 maj skal vores anden søn konfirmeres han bor så hos mig men stadig kun en fest min eks mand s familie synes det var dejligt vi holdt den samme for dem der er skilt i hans familie havde ikke kunne gøre det og som sagt så var vi jo engang to om at lave dem og det er jo ikke deres skyld man ikke elsker hinanden mere hilsen maria
27/02/2012 kl. 11:20#7259KonfirmationsportalenKeymasterDen er så svær denne her, det er ikke noget man kan give et svar på, da ikke to skilsmisser er endt på samme måde. Jeg har en datter der skal konfirmeres i maj og den holder vi sammen med hendes far og hans familie. Til næste år skal min mands datter konfirmeres og hun ønsker ikke det bliver holdt sammen, da hun ved hendes mor ikke kan udstå mig og heller ikke taler godt med hendes far. Så det er noget man skal gøre op i den enkelte situertion og så skal man holde ved den aftale der er lavet, så det ikke ender med et skuffet barn, det er trods alt deres store dag.
09/04/2012 kl. 15:58#7258KonfirmationsportalenKeymasterHej.
Det kommer an på om I (forældre) kan snakke sammen. 🙂
Hvis I ikke kan snakke sammen, bare jer to, så ville jeg foreslå at holde to konfirmationer, altså hvert for sig.
Hvis I dog kan enes osv, og jeres familie ikke ”hader” hinanden, så sker der íkke noget ved at blande dem sammen.
….man skal jo møde mennesker på én eller anden måde!Held og lykke!
13/04/2012 kl. 14:33#7257KonfirmationsportalenKeymasterDesværre for mig, kan mine forældre slet ikke snakke sammen, og derfor holder jeg 2 fester 🙁
15/04/2012 kl. 12:18#7256KonfirmationsportalenKeymasterÅh hvor er det træls for jer, når forældrene ikke kan sammen. Skal selv holde konfirmation for min søn næste år er spændt på om hans far kommer. Hans far og jeg kan godt tåle at se hinanden, det er mere vores nye ægtefæller der ikke kan tåle synet af hinanden. 🙁
19/01/2013 kl. 22:56#7255KonfirmationsportalenKeymasterJeg er selv skilsmissebarn og blev konfirmeret for næsten 2 år siden. Da mine forældre slet ikke snakker sammen, selv efter 8 års skilsmisse, endte det med at jeg holdt 2 konfirmationer. Først var jeg slet ikke glad for det, og hele tanken om at min fars familie ikke skulle være med til at fejre mig på den rigtige dag. Men heldigvis kom min far og farmor og var med i kirken på den rigtige dag, sammen med min mor og søstre, og så holdt jeg så en fest for min fars familie og venner på den side, lidt tid senere. Selvom jeg selvfølgelig er ked af at det hele blev delt lidt op, så er jeg alligevel glad for at det endte med at ikke være sammen, da jeg ikke ville have kunnet holde ud at min mor og far slet ikke snakker sammen. Og desuden så tror jeg også nærsten bare at deres forhold var blevet endnu værre hvis de skulle have været sammen om at planlægge én konfirmationsfest.
-
ForfatterIndlæg
Bemærk at dette forum ikke længere er aktivt. Men der er masser af gode spørgsmål og svar som stadig kan læses. Du kan se alle emnerne her.