Hjem › Fora › Konfirmationsfesten › Skillesmisse børn
- Dette emne har 3 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 14 år, 1 måned siden af Konfirmationsportalen.
-
ForfatterIndlæg
-
08/08/2010 kl. 15:28#7271KonfirmationsportalenKeymaster
Vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre i dette tilfælde. Det er sådan at både min mand og jeg fik børn tidligt, så vi har hver en søn der skal holde konfirmation næste år.
Vi skal holde for min søn her og min mands søn holder den hos sin mor på Fyn. Min mands søn blev meget ked af det, da vi fortalt ham, at han ikke får så stor en fest som min søn pr. han holder fest hos sin mor og skal i kirke der. De bor på fyn og moren vil holde det der, og er ikke intersseret i at holde det sammen med os.
Min mands søn mender han skal ha en ligeså stor fest her som min søn, men nr. 1 det har vi slet ikke råd til. Vi skal i forvejen give moren næste 5000 kr i tilskud i følge loven, og nr. 2 så syndes vi når han i forvejen har hold en stor fest, så skal han ikke have en til.
De får ligemeget i gave af os begge børn, men min mands søn føler sig stadig overset, da han syndes det er snyd at min søn får en stor fest af hans far og han ikke gør.
Hvad ville i gøre.????
20/08/2010 kl. 12:02#7273KonfirmationsportalenKeymasterHvorfor ikke også holde en form for fest for din mands søn senere , det behøver vel ikke være dyrere end man vil gøre det til ? ( evt bare en bespisning af jeres nærmeste familier, hjemme )
Skal din søn ikke holde nogen fest hos sin far ??Det er ikke et ” tilskud ” til en fest , din mand skal betale , men et fastsat beløb til beklædning til sin søn ( man har faktisk forsorgerpligt over sine børn, og dette beløb er dog fradragsberettigt så det er kun ca det halve han realt skal betale ! ) , har din mand evt tilbudt at betale det halve af udgifterne til sønnens konfirmationstøj ??
Jeg har selv 3 ” papbørn ” og 1 barn . ” Papbørnene har holdt konfirmation hos deres mor , og vi har også holdt fest for dem hos os, sammen med min mands og min familier ..
Når min skal konfirmeres holder vi fest på samme måde som de andres (denne gang bliver det bare på selve dagen )..
Jeg ved at faren også holder en fest for mit barn ..Det er ikke børnene der har valgt at vi er skilt , så derfor kan jeg ikke se hvorfor vi skulle gøre forskel på børnene . Jeg ville være ked af det hvis min evt ikke skulle have fest når de andre har fået ..Og jeg kan ikke gøre hverken fra eller til hvordan børnene bliver behandlet af deres anden forældre , men gøre hvad jeg mener er rigtigt , og har det godt med. Og for mig er det at forsøge at gøre det så ens som muligt for alle børnene..
22/08/2010 kl. 02:24#7272KonfirmationsportalenKeymasterHej Lone.
Vi har tænket os at holde en fest for min mands søn, han forstå bare ikke lige at vi ikke lejer spejderhytte og festtelt som vi gør til min søn, men har valgt at holde hans i et lejet lokale her hvor vi bor.
Han mender os at han skal ha en kæmpe fest bare to gange første hos sin mor også hos os. Vi køber nyt tøj, han får det samme i gave som min søn, det bliver bare en lidt mindre fest, han har nu været sur i to mdr pr dette, at man helt ærligt mister lysten til overhovdet at holde noget.
Selvfølig skal han ha en fest hos os, men syndes måske ikke det skal være det samme som min søn, da han i forvejen holder hos sin mor den dag han skal i kirke og dikter os at vi skal holde to fester samt at han vil også ha det holdt på samme måde som min søn, hvis penge var der havde vi også gjort det, men det er de ikke, fordi så ville vi skulle af med omkring 50-60.000 kr, min mands søn går meget op i hvad tingene koster.
Og som vi har sagt, min søn får kun en fest, og ikke er så heldig at få to fester.
-
ForfatterIndlæg
Bemærk at dette forum ikke længere er aktivt. Men der er masser af gode spørgsmål og svar som stadig kan læses. Du kan se alle emnerne her.