Hjem › Fora › Konfirmationsfesten › Hvad koster din konfirmation?
- Dette emne har 46 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 13 år, 11 måneder siden af Konfirmationsportalen.
-
ForfatterIndlæg
-
09/02/2011 kl. 08:43#7204KonfirmationsportalenKeymaster
Vi er ved at planlægge vores søns konfirmation. Vi har naturligvis lagt et budget for hvad vi har råd til at den må koste – men der kommer hele tiden nye udgifter til.. Vi er i tvivl om hvor meget andre bruger på konfirmationen… Selv har vi et budget på ca 20.000 kroner inkl. konfirmationsgave.
Men hvad har I andre som budget? Vi har ikke råd til at bruge mere, men er nysgerrige for hvor mange penge folk egentlig bruger på konfirmationen…12/02/2011 kl. 17:11#7249KonfirmationsportalenKeymasterJeg er igang med at planlægge min datters konfirmation. Budgettet er 30.000 kr. Der bliver inviteteret 40 gæster og vi skal spise på en cafe i byen vi bor. Efterfølgende tager vi hjem i privaten og fester videre.
Budgettet er en anelse højere end oprindeligt planlagt, men det skyldes at vi også har inkluderet udgifterne til min datters dåb, som kun lige er afholdt.13/02/2011 kl. 08:36#7248KonfirmationsportalenKeymasterHold da op en forskel i budgetterne… 🙂 Vi har inviteret 70 mennesker. Skal holde det i et super flot forsamlingshus ( En gammel menighedskirke, der er renoveret med nænsom hånd ) Menúen har min datter selv bestemt: Forret rejeroulade, hovedret: Helstegt pattegris M/diverse kartofler og salater, dessert: Tung chokoladekage m/ friske frugter og is. Skrub af Mad: Pizza og diverse supper. Vi har været kreative og selv lavet indbydelser og står også selv for bordpyntning, forret, dessert og skrub af maden. Drikkevarer køber vi i Tyskland. Hovedretten får vi fra slagteren og der er hyret personale til køkkenet. Vores budget ligger på omkring de 20.000 kr. incl gave, og vi kommer fint til at overholde budgettet 🙂 Hvis man er lidt på forhånd med tid og planlægning kan man sagtens holde et brag af en fest for disse penge 🙂 God konfirmation til alle 🙂
19/02/2011 kl. 22:51#7247KonfirmationsportalenKeymasterMin søn skal konfirmeres til maj. Vi bliver 24 mennesker ialt og vi skal holde det hjemme. Vores budget er på ca. 15.000 kr. og det er incl. gave. Vi låner borde, stole, glas, tallerkener osv. på min mands arbejde. Menuen er buffet, 2-3 slags kød, frikadeller, hotwings, pastasalat, kartoffelsalat og alm salat og flüte. Desserten er vi ikke helt enige om endnu, men det bliver nok noget is. Alle drikkevare bliver købt i Tyskland.
20/02/2011 kl. 16:54#7246KonfirmationsportalenKeymasterVi holder vores søns konfirmation på et dejligt hotel, mad, pynt og drikkevarer til ca 35 kuverter. Kørsel fra kirke i en amerikanerbil, fotograf ved kirken, kage, gave og tøj til konfirmand og familie (forældre og storesøster) løber op i omkring 45.000 – 50.000 kr.
12/03/2011 kl. 10:23#7245KonfirmationsportalenKeymasterVores bliver nok ca. 15000,- iklusiv mad, vi holder det hjemme så vi skal ikke betale lokaler 😉
15/03/2011 kl. 20:54#7244KonfirmationsportalenKeymasterVi holder konfirmation i maj i det lokale forsamlingshus. Selv om vi er skilt holder vi det sammen og vi betaler for hver vores gæster og deler om sønnens kuvertpris, tøj og musik. Min mand og jeg invitere 50 gæster og med 3 retters menu natmad, drikkevare fra tyskland, tøj m.m bliver ca. 30 – 35000
20/03/2011 kl. 08:57#7243KonfirmationsportalenKeymasterVi har lejet forsamlingshus, bestilt buffet udefra med mange lækre ting, beregnet 5000kr til gave til konfirmanden, laver selv pynt til bordet og blomster, har beregnet nyt tøj til hele familien og køber ligeledes drikkevarer i tyskland, har budgetteret med 20.000-22.000 holder os fint til budgettet har inviteret 50 voksne og 20 børn(;-)
20/03/2011 kl. 09:03#7242KonfirmationsportalenKeymasterHej Helle
Det behøver da heller ikke være en konkurence hvem der bruger mest, det skal jo bare være en markering af at konfirmanden er ved at komme ind i de voksnes rækker, og en god da er ikke afhængig af hvor mange penge man bruger, vi har ca. beregnet det samme som jer, at der er nogle der vælger at bruge 50.000 på en konfirmation gør dem ikke til bedre forældre (:P) husk det og så tjener vi jo heller ikke alle sammen det samme, for nogle betyder det måske ikke noget at bruge et større beløb, men efter min mening er det jo ikke et kæmpe bryllup men en dejlig dag for alle.
mvh
morten´s mor
29/03/2011 kl. 08:10#7241KonfirmationsportalenKeymasterHej Helle og Mortens mor
Jeg har budgetteret med det samme beløb som jer, jeg er enlig med 2 børn, samtidig med at jeg studerer. Og da min søn Daniel vokser med lynets hast, skal han have en ny cykel, den han har nu er ca. 2 år gammel, pæn og velholdt, den har jeg valgt at sælge, og så bruger jeg de penge jeg får for den 1500,- til den nye cykel han skal have, og den må max koste 6000 incl lås og lygter.
Vi bliver ca. 54 i alt, og jeg har bestilt det i et forsamlingshus, derudover har jeg gjort hans far bekendt med at jeg synes vi skal holde en fælles fest for ham, men han skal betale for sine egne gæster.
Da jeg sidder hårdt i det, har jeg søgt 4 legater, og beklædningsbidrag fra faderen, så jeg vil have omkring 17-20000 kr. hvis de fleste legater bliver opfyldt.
Hilsen
Charlotte29/03/2011 kl. 10:04#7240KonfirmationsportalenKeymasterGod ide med legater! Charlotte: du må meget gerne skrive hvilke legater du har søgt, så kan vi lave en liste her på konfirmationsportalen.
Under “Finansiering”: http://www.konfirmationsportalen.dk/finansiering-af-konfirmationen.php, kan I også se hvordan man som enlig forsørger evt. kan få tilskud til konfirmationen via Statsforvaltningen.
God konfirmation
Mikkel (Konfirmationsportalen.dk)06/04/2011 kl. 08:44#7239KonfirmationsportalenKeymasterHejsa
Vi har en pige der skal konfirmeres og vi skal have ca. 40 gæster. hendes kjole+ sko har kostet 1700 i alt og jeg forventer at vi skal bruge ca. 1000kr på 2.dagstøj
Vi holder festen i haven/ telt som vi har i forvejen servise, bord+stole, kan vi låne gratis hos venner og bekente.
madbugettet ligger på 5-max 6000 kr + drikkevare fra tyskland – det skal lige siges jeg selv laver maden, en del er allerede lavet og ligger i fryseren
Lys, servietter er købt billigt på tilbud i netto i alt 150 kr
Bordkortene har vi valgt at printe et lille billede ud af hver gæst som min datter limer på kulørt pap lavet som små hjerter.
så regnestykket ser for vores vedkommende sådan ud:
1700+
1000+
6000
1000+ -drikkevare
150
9850 kr ialt.Med venlig hilsen
Julies mor
09/04/2011 kl. 06:37#7238KonfirmationsportalenKeymasterhej.julies mor. jeg troet ikke man kunne få fra faderen når man holder det sammen. beklædningsbidrag fra faderen. ..min ex mand siger at jeg ikke kan få noget? han betaler godt nok for sine gæster
04/02/2012 kl. 20:22#7237KonfirmationsportalenKeymasterhej.
Kan du måske logge nogle link ind af de hjemmesider du har fundet eller søgt legaterne på?27/02/2012 kl. 11:25#7236KonfirmationsportalenKeymasterJeg vil give jer ret i det, ikke er en konkurence – jeg syntes det har været møg svært at lægge budget over hvad det kommer til at koste. Men mit bud vil være det ender på ca 60.000-70.000 men gave, tøj til hele fam. og selve festen. Min datter er skilsmissebarn, så der dobbelt op på familier, da begge vi forældre er gift igen og vi bliver derfor mange mennesker.
27/02/2012 kl. 19:18#7235KonfirmationsportalenKeymasterSyntes det er vigtigt at holde fokus på hvorfor man bliver konfirmeret og ikke på hvor stor en fest man kan eller vil holde. tænker nogle gange at det er os forældre der sætter store tal og tanker i hovedet på vores børn. Vi skal selv holde konfirmation og vi bliver 53 ialt. Der kommer bestemt ikke til at mangle noget. Og regner med 18 til 20.000. Hvilket i sig selv er alt for mange penge men vigtigst for os måske ikke så mange andre er at det bliver en dag i vores søns ånd og vilje og at det bliver en dag hvor vi fejre at han som selvstændig begyndende voksen har sagt ja til Gud som jo egentlig er det konfirmation handler om 🙂 vil ikke være fordømmende eller frelst at høre på men syntes der er gået for meget konkurrence i det og at det næsten er vigtiger at kunne fortælle hvor meget man har brugt og ikke hvor dejlig en dag man har haft 🙂 tja lidt tanker
27/02/2012 kl. 19:49#7234KonfirmationsportalenKeymasterHej
På dette link er der inspiration hvor/hvordan man kan søge legater og hjælp:
http://www.konfirmationsportalen.dk/tilskud-til-konfirmationen.php12/04/2012 kl. 17:19#7233KonfirmationsportalenKeymasterWooow, i bruger mange penge….
Vi bruger kun sådan cirka 5.000 på min datters konfirmation, vi står selv for alt maden, rengøringen og alt det andet.Men dejligt at alle i andre har råd til så store fester 😉
17/04/2012 kl. 12:01#7232KonfirmationsportalenKeymasterMin datter er også skilsmissbarn, og moren holder fest på dagen og jeg lidt senere.
Budgettet for 30 personer ser således ud30 kuverter hos kokken og jomfruen kr 5000
Drikkelse kr 1000
Telt kr 800
Gulv kr 500
Borde og stole lejning kr 500
Sang med Mp3 musik lavet på nettet kr 200
50% af hendes tøj, kr 1000 ( andendagstøjet skal kunne bruges på hverdage )
Indbydelser og bordpynt kr 400
Natmad kr 200ialt kr < 10.000
28/04/2012 kl. 23:55#7231KonfirmationsportalenKeymasterJeg synes rigtig mange desværre glemmer hvem det handler om, og husker at snakke med barnet hvem de vil have med og hvad de vil have. Når svaret kommer fra barnet af bliver man overrasket over hvad det gerne vil have. nemlig bare en rigtig hyggelig dag, hvor alle er glade og øjne falder på barnet. self er der dem der bare forventer at mor og far giver rigtig mange penge til dem, men man glemmer at hvis man gøre det igennem barnet liv. giver i hoved og røv. så når barnet skal stå på ejne ben og finde ud af hvad penge er, så kan de ikke finde ud af det og mor og far må betale igen for dem. så man skal altså til at huske på hvem den dag handler om og ikke hvad man selv vil.
der er 2 år til min datter skal men jeg tænker ikke på det i nu. for når tiden er inde vil jeg høre min datter om hvad hun vil og ikke hvad jeg kunne tænke mig. lige som hvem hun vil have mig, for som sagt det er ikke min dag.
i gave for hun for max 500 kr. og den dag hun bliver 18 for hun ca. 5000 kr
det vil sige at ca. 100 kr om mdr bliver der sat ind på en konto fra hun fylder 14 år
så har hun lidt at starte livet på for sig selv.Så alle husk nu det er jeres børns dag, og husk at snakke med dem hvad de gerne vil.
22/10/2012 kl. 17:55#7230KonfirmationsportalenKeymasterTak for input til konfirmations-snakken.
Udover festen; køber I en gave til konfirmanden, – og hvis ja, – for hvor mange penge?
Hilsner fra Tine
26/12/2012 kl. 12:29#7229KonfirmationsportalenKeymasterTorben skrev:
> Min datter er også skilsmissbarn, og moren holder
> fest på dagen og jeg lidt senere.
> Budgettet for 30 personer ser således ud
>
> 30 kuverter hos kokken og jomfruen kr 5000
> Drikkelse kr 1000
> Telt kr 800
> Gulv kr 500
> Borde og stole lejning kr 500
> Sang med Mp3 musik lavet på nettet kr 200
> 50% af hendes tøj, kr 1000 ( andendagstøjet
> skal kunne bruges på hverdage )
> Indbydelser og bordpynt kr 400
> Natmad kr 200
>
> ialt kr < 10.000
Hvor har I mon lejet telt og gulv?22/01/2013 kl. 22:10#7228KonfirmationsportalenKeymasterHvor kan man søge legat henne udover det fra faren? jeg sidder selv ret hårdt i det og er alene og skal holde fest alene.
26/01/2013 kl. 13:12#7227KonfirmationsportalenKeymasterVores datter skal konfirmeres og vi budgetterer med ca. 30-35.000 kr. inkl. alt.
Dvs. Tøj og sko til konfirmand (inkl. andendags)og os andre (far, mor og søster), mad (3 retter + skrub-af-mad – god idé med pizza forresten), kaffe og kage, leje af lokale, køkkenhjælp, drikkevarer, gave, salmebog, invitationer, frimærker, takkekort, bordpynt, Vi laver selv invitationer og takkekort. Vi regner med at blive ca. 45 mennesker – med os selv.04/03/2013 kl. 12:58#7226KonfirmationsportalenKeymasterHej allesammen.
Jeg anbefaler buon appetit som caterings firma.Min forældre benyttede sig af dette firma til min søsters konfirmation. Ægte italiensk mad virkelig lækkert !!
Ba-catering.dk30/04/2013 kl. 17:26#7225KonfirmationsportalenKeymasterJeg sidder lige og prøver at lave et budget for min søns konfirmation. Bruger man stadig salmebøger til konfirmanden? Giver konfirmanden stadig roser og telegrammer til klassekammerater/venner i kirken? Nogen der kan foreslå et godt sted at leje “kørsel” til konfirmanden fra kirken? Hvad koster det i gennemsnit at købe tøj til konfirmanden både til selve konfirmationsdagen og til anden dagen?
13/05/2013 kl. 09:50#7224KonfirmationsportalenKeymasterDet er utroligt man kan nøjes med så lidt vi skal bruge 38000kr på det men det kan være min datter bare er nærigX(
15/05/2013 kl. 14:07#7223KonfirmationsportalenKeymasterHej, ja hjemme hos os blev det ca. 50000 kr.
Vi var 50 gæster.
Vi lejede telt, tallerkener, glas bestik osv.
Invitationer, bordkort og menu var hjemmelavet og kostede 5000
Kagen kostede 3 tusind kroner og div. Chokolade 500kr.
Fin fest:)11/08/2013 kl. 17:03#7222KonfirmationsportalenKeymasterHej hvor har du søgt legater hilsen tonja
01/12/2013 kl. 08:34#7221KonfirmationsportalenKeymasterHej.
Jeg har været inde og kigge på linket, men som jeg ser det kan man “kun” ansøge ved statsforvaltningen, hvis der er en far man kan skrive på.
Min mand er død, og som jeg læser det, har jeg så ikke denne mulighed, som andre enlige forsørgere.
Er der nogen som ved bedre end mig, hvad jeg så har af muligheder?
02/01/2014 kl. 20:39#7220KonfirmationsportalenKeymasterMin datters konfirmation koster ca. 100.000
Vi skal have konfirmations kjole som koster 4000, holde festen på en gourmet restaurant ca. 50.000 kr, mad til 43 personer ca. 16.000,
drikkevarer ca.13.000 da det skal holdes en fredag, borddækning med bordkort+lys+servietter+en lille overraskelse ved alle pladserne+menukort+ekstra bordpynt og blomster ca. 2000k kr, tøj til familien ( lillesøster, far og mig) ca. 2000 kr, vi får en limousine eller en Ferrari til at hente hende 8000 kr, 13 invitationer 1000kr,
frisør håret skal bare glattes så 50 kr, diadem 400 kr, sjal 375 kr, armbånd fra Lilly 249 kr, øreringe fra Lilly 298 kr, halskæde fra Lilly 325 kr, DAISY ring fra Georg Jensen 1.400kr, sangskriver+sangskjuler, fotograf 300 kr uden billeder, roser til dem fra klassen+ andre veninder 200 kr, nyt undertøj fra triumph 549 kr, hvide indershorts til 159 kr, gave iMac 27″ fra 14.499 kr + 4 billetter til one direction koncert+ en ipad air+ en sprogrejseMenu:
Forret:
Duet rimmet fisk og skaldyr
Lime rimmet kammusling garneret med marineret løg, fennikel og urter
Rimmet laks vend i ristet malt med toppet med karse og krydderurter
Serveret med hjemmebagt brødHovedret:
Unghanebryst fyldt med marineret jomfruhummerhaler
Serveret med grøntsagstrekant og 2 slags årstidens grøntsager
hertil krydderstegte Lundø kartofler og sauce italienneDessert:
Istrekant á la móar
beståede af vanilje is, nødder, chokolade, cocktailbær og marcipan
serveret med chokolade sauce og pyntet med marineret bær sammen med
nøddekurv fyldt med frisk frugtsalat
toppet med rørt iscreme pyntet med hindbær coulis og eksotiske frugter,
Isroulader af fragilite fyldt med vaniljeis, jordbær og chokolade is
pyntet med hindbær spejl og chokoladesnirkler og frisk frugt.03/01/2014 kl. 18:42#7219KonfirmationsportalenKeymasterVi har tvillinger, så var ved at få sved på panden over priserne på kjoler. Men pigerne fandt deres på lightinthebox, så vi fik to fantastiske kjoler til under 970,00 kr incl fragt, og er Næsten sikker på at ingen andre har magen til. Man skal bare være obs på lang leveringstid. Ca 20 dage plus/minus
Men uf hvor det koster, når der er en stor familie.
06/01/2014 kl. 22:19#7218KonfirmationsportalenKeymasterHvis i kunne være interesseret, så er dette måske lige noget for jer:
Jeg skriver herinde på forummet da jeg har en lille virksomhed sammen med to venner.
Jeg tænkte at der måske var nogle herinde som kunne få glæde af de services som vi tilbyder, især i forbindelse med en konfirmation, hvor der i forvejen er rigeligt at holde styr på.Så hvorfor ikke nyde festen og lad os tage os af det praktiske?
Virksomheden hedder Din Fest og vi kan findes på følgende to hjemmesider, som rummer masser af information om hvad vi tilbyder samt hvem vi er, vores referencer og faste samarbejdspartnere.[www.dinfesttjener.dk]
eller
[facebook.com]Overordnet set er det vi tilbyder, som kunne have interesse til konfirmationer er f.eks. følgende:
Alt udføres selvfølgelig efter værtens anvisninger, som kan være aftalt på forhånd så værten ikke behøver at være til stede, men kan fokuserer på andre dele af konfirmationen.
– Vi opstiller borde og stole.
– Vi dækker bordene med due, dekorationer, service (bestik, glas, tallerkener) og lignende.
– Vi serverer velkomstdrink eller lignende.
– Vi anretter maden.
– Vi serverer maden.
– Hvis der er tale om buffet, sørger vi for at den hele tiden er fyldt op, så ingen af gæsteren bliver snydt for delikatesserne.
– Vi serverer drikkevarer, vin, vand, sodavand, øl osv. og fjerner tom emballage løbende.
– Vi rydder af efter hver enkelt ret, eller når spisning er slut (buffet).
– Vi tager opvasken.
– Vi sætter alt service på deres respektive pladser.
– Vi rydder bordene når festen er slut.
– Vi sætter borde og stole på plads.Vi går først når alt er ordnet, afhængigt af den aftale der er lavet.
Vi hjælper med alle størrelser af arrangementer.Har i spørgsmål kan vi kontaktes på:
dinfest_tjener@yahoo.dk
53 34 43 06
27 52 25 1706/01/2014 kl. 22:21#7217KonfirmationsportalenKeymasterOg prisen er selvfølgelig super god. Vi er blandt de billigste af vores konkurrenter hvoraf de fleste er mindst 30 % dyrere end os 🙂
Morten Kallehauge/Din Fest skrev:
> Hvis i kunne være interesseret, så er dette
> måske lige noget for jer:
>
> Jeg skriver herinde på forummet da jeg har en
> lille virksomhed sammen med to venner.
> Jeg tænkte at der måske var nogle herinde som
> kunne få glæde af de services som vi tilbyder,
> især i forbindelse med en konfirmation, hvor der
> i forvejen er rigeligt at holde styr på.
>
> Så hvorfor ikke nyde festen og lad os tage os af
> det praktiske?
> Virksomheden hedder Din Fest og vi kan findes på
> følgende to hjemmesider, som rummer masser af
> information om hvad vi tilbyder samt hvem vi er,
> vores referencer og faste samarbejdspartnere.
>
>
> eller
>
>
> Overordnet set er det vi tilbyder, som kunne have
> interesse til konfirmationer er f.eks. følgende:
>
> Alt udføres selvfølgelig efter værtens
> anvisninger, som kan være aftalt på forhånd så
> værten ikke behøver at være til stede, men kan
> fokuserer på andre dele af konfirmationen.
> – Vi opstiller borde og stole.
> – Vi dækker bordene med due, dekorationer,
> service (bestik, glas, tallerkener) og lignende.
> – Vi serverer velkomstdrink eller lignende.
> – Vi anretter maden.
> – Vi serverer maden.
> – Hvis der er tale om buffet, sørger vi for at
> den hele tiden er fyldt op, så ingen af gæsteren
> bliver snydt for delikatesserne.
> – Vi serverer drikkevarer, vin, vand, sodavand,
> øl osv. og fjerner tom emballage løbende.
> – Vi rydder af efter hver enkelt ret, eller når
> spisning er slut (buffet).
> – Vi tager opvasken.
> – Vi sætter alt service på deres respektive
> pladser.
> – Vi rydder bordene når festen er slut.
> – Vi sætter borde og stole på plads.
>
> Vi går først når alt er ordnet, afhængigt af
> den aftale der er lavet.
> Vi hjælper med alle størrelser af arrangementer.
>
>
> Har i spørgsmål kan vi kontaktes på:
> dinfest_tjener@yahoo.dk
> 53 34 43 06
> 27 52 25 1731/01/2014 kl. 11:38#7216KonfirmationsportalenKeymasterHej
Vi bliver ca. 80 hvis alle kommer
Menuen bliver følgende:
Tunmousse med hjemmebagt flütes
helstegt pattegris med kartoffelsalat og flødestuvet kartofler til og en salat buffet.
skilpadde islagkage (datterens favorit is)kage til kaffen (laver svigerinden)
små kager
chokoladeskrub af mad: suppe med hjemmebagt flutes
drikkevare købt i tyskland
Der er et budget på 12000 + gave
og det hænger fint sammen da vi laver det meste selv.02/02/2014 kl. 18:31#7215KonfirmationsportalenKeymasterVores datter skal konfirmeres søndag D.18maj kl 10. Da de er mange der skal konfirmeres den dag, skal de ikke til alter alle sammen på en gang , men en efter en.
Så det kommer til at tá lidt længere tid, end normalt. Bagefter skal hun fotograferes på en nærliggende slot.
Så spørgsmålet er så . Skal vi invitere gæsterne til kl 13 eller 14.???????19/02/2014 kl. 18:11#7214KonfirmationsportalenKeymasterJeg har tvillinger, en dreng og en pige.. Piger på plads med tøj..kjole, sko (2 par) bh, underkjole, strømper 1700 kr. Drengen vil frygtelig gerne konfirmeres i sin storebrors jakkesæt van Gills… storebror er 12 år ældre, og blev konfirmeret i det.. Så drengen er gået i træning.. bukserne kan ikke liiige lukkes, men udendørssæsonen til fodbold, står jo for døren..så er er håb… ellers køber vi et par alm. mørke bukser.. altså ikke noget særligt.. og et par pæne sko.
ca. 80 gæster i en sognegård.
Forret blinis m. diverse, tun musse og stort koldt fiskefad ( det laver min mor )
Hovederet. 3 forskellige slags kød, 3 slags salat, 2 slags kartofler dressing og flutes ( kommer ude fra)
Dessert Hjemmelavet is, een buffet med mange forskellige slags, bag selv pandekager og vafler + chokoladefontaine m. frugt
Kaffe m. hjemmebagte småkager og avec
Skrup af mad frikadeller (kommer ude fra 300 stk, håndstegte) m. tapanade, tzaziki, hummus, hjemmebagt brød og smør
dertil en masse øl, vand og vin – fra Tyskland.
Servietter og lys er købt i Netto
Vi er ved at lave pynt til bordene af gamle nodeblade, knapper og meget andet.Budget 20.000 kr
01/10/2014 kl. 18:23#7213KonfirmationsportalenKeymasterHej
Har lige set dit indlæg ang konfirmations buget……. utroligt det du har kunne gøre det for:-)
Hvor fik i grisen fra?? Jeg har en søn der skal konfirmeres til april…..de bliver hurtigt store:)
Hilsen Karina, Thyregod
Vi bliver ca 35
05/11/2014 kl. 22:31#7212KonfirmationsportalenKeymasterHej,
Skal holde konfirmation 1. maj 2015 og planlægger at holde det i telt i haven. Er faldet over denne udlejer. http://www.lavpristelte.dk
Nogen som har prøvet dem ?Vi bliver ca. 45 personer og synes at leje af telt, gulv borde og stole for 2.995 lyder billigt.Ser ud til at man selv skal hente og slå telt op men det kan min mand og hans venner klare tænker jeg.
Er der nogen som kan sige noget for/imod ?
Vi har et budget på 20-25.000 alt inklusiv.
06/11/2014 kl. 20:24#7211KonfirmationsportalenKeymasterVi lagde oprindelig et budget på 20.000 kroner for lokale og mad til 60 gæster, men vi ender faktisk kun med at bruge cirka 12.500 ser det ud til (vi holder først konfirmation i 2015, men planlægger allerede nu). Vi brugte noget, som hedder vitam, hvor vi fik 3 tilbud på maden, for vi kendte ikke rigtig nogen der laver mad til fest, da vi normalt laver maden selv. Der fik vi kuvert prisen ned på 125 kroner efter at have pruttet lidt om prisen hehe. man kan få tilbuddene på catering til konfirmation her/url]
17/11/2014 kl. 15:27#7210KonfirmationsportalenKeymasterTænker om den unge mand skal giftes, hold da ferie det er godt et voldsomt budget
10/12/2014 kl. 21:52#7209KonfirmationsportalenKeymasterVil lige komme med en update.
Til konfirmationen 1. maj har vi bestilt telt til haven men endte med at bestille et lidt større telt hos Lavpristelte.dk så vi ikke sidder så tæt/presset.
Umiddelbart ser vores konfirmation således ud:
Leje af telt, gulv, borde og stole: 4.995 kr.
Mad 40-45 kuverter a 200 kr. : ca. 9.000 kr.
Drikkevarer: 2.500 kr. (kan returnere det som ikke drikkes)
Service: 1.500 kr.
Udsmykning (blomster, duge, lys mv.): 1000-1.500 kr.
Tøj & sko: 2.000 kr.
Konfirmationsgave: 3-4.000 (endnu ikke valgt)Synes det er svært at få budgettet længere ned med 40-45 personer, tøj og gave.
11/01/2015 kl. 22:06#7208KonfirmationsportalenKeymasterHej .
Jeg står og skal holde konfirmation for min datter, til april 2015.
Samtidig gennemgår vi en skilsmisse og vi kan ikke holde festen sammen, som det er ligenu.
Jeg tænker at snakke med en café om at holde festen der… hvor cafeen står for mad (noget buffét) og drikkevarer – jeg har ikke PT lige lokaler til rådighed og derfor nok ikke mulighed for at handle drikkevarer og så videre selv…
Vi bliver ca 30 personer
Festen er i kbh. på en søndag, så jeg forestiller mig ikke at det fortsætter til den lyse morgen, da gæsterne skal op og på arbejde næste dag.Er der nogen der har en idé om hvad jeg budgettere med ?
Bare sådan ca ?Det kan være du selv har prøvet noget lignende eller har viden om hvad en mindre café rimeligvis forlanger for et sådan arrangement.
23/01/2015 kl. 13:28#7207KonfirmationsportalenKeymasterÅhhh
Hvor er jeg glas for at høre dit budget
60-70 tusinde ja undskyld mit sure opstød skal i spise af guld?
Det er da total overkill
Gør mig faktisk skidt og utilpas, det kammer fuldstændigt over.
Misundelig NEJ kunne sagtens fyre de penge af,” men en konfirmation handlernfor mig om samvær hygge og afslapning.
Rigtig god dag til alle01/02/2015 kl. 06:43#7206KonfirmationsportalenKeymasterHold da fast nogle bruger mange penge det er jo som et bryllup. Men det er jo nogle der har gode penge og mange er skilt idag så der er måske 2 der betaler. Vi bliver 50 personer skal holde i forsamlingshus med tøj, mad, drik, kage 1000kr, tøj til mor og far og 3 søskende,gave, tøj blå mandag og leje af forsamlingshus ca16000kr.
13/03/2015 kl. 13:06#7205KonfirmationsportalenKeymasterVores budget ser sådan ud:
Leje af lokale – ´ 400 kr.
Leje af bil fra kirken – 1.200 kr
Tøj mm til konfirmanden – 5.000 kr.
Mad til 25 personer – 2.000 kr
Leje af isbar – 1.600 kr
Drikkevarer – 1.000 kr
Serveringshjælp – 600 kr
Pynt, invitationer – 1.300 kr
I alt – 13.100 krHerforuden kommer gave.
Leje af bil med chauffør er helt klart en luksus, men det er kun den ene gang og det skal være en særlig dag 🙂
Leje af bar med italiensk is er også en luksus, men det har hun snakket om i flere år og er hendes store ønske.
Maden er hjemmelavet og drikkevarer købt i Tyskland.Udgiften til konfirmanden dækker over en kjole, som vi fik til halv pris, undertøj, et par sko som både skal bruges til kjolen og 2. dagen, hår sat af bekendt, makeup, smykker fra Glitter, 2 tasker, bukser, bluse og jakke til 2. dagen. Faderen synes, det er dyrt, men det kunne have meget mere, hvis kjolen var fuld pris= 2.800 kr. og hun skulle have 2 par sko og til en rigtig frisør. Men hvad forstår mænd sig på det 😉
-
ForfatterIndlæg
Bemærk at dette forum ikke længere er aktivt. Men der er masser af gode spørgsmål og svar som stadig kan læses. Du kan se alle emnerne her.