Konfirmationsportalen > Emner > Konfirmationsfesten > Hvad koster din konfirmation?
Hvad koster din konfirmation?

Dette emne indeholder 45 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Konfirmation 1 år, 4 måneder siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 46 i alt)
  • Forfatter

Vi er ved at planlægge vores søns konfirmation. Vi har naturligvis lagt et budget for hvad vi har råd til at den må koste – men der kommer hele tiden nye udgifter til.. Vi er i tvivl om hvor meget andre bruger på konfirmationen… Selv har vi et budget på ca 20.000 kroner inkl. konfirmationsgave.
    Men hvad har I andre som budget? Vi har ikke råd til at bruge mere, men er nysgerrige for hvor mange penge folk egentlig bruger på konfirmationen…

Jeg er igang med at planlægge min datters konfirmation. Budgettet er 30.000 kr. Der bliver inviteteret 40 gæster og vi skal spise på en cafe i byen vi bor. Efterfølgende tager vi hjem i privaten og fester videre.
    Budgettet er en anelse højere end oprindeligt planlagt, men det skyldes at vi også har inkluderet udgifterne til min datters dåb, som kun lige er afholdt.

Hold da op en forskel i budgetterne… :-) Vi har inviteret 70 mennesker. Skal holde det i et super flot forsamlingshus ( En gammel menighedskirke, der er renoveret med nænsom hånd ) Menúen har min datter selv bestemt: Forret rejeroulade, hovedret: Helstegt pattegris M/diverse kartofler og salater, dessert: Tung chokoladekage m/ friske frugter og is. Skrub af Mad: Pizza og diverse supper. Vi har været kreative og selv lavet indbydelser og står også selv for bordpyntning, forret, dessert og skrub af maden. Drikkevarer køber vi i Tyskland. Hovedretten får vi fra slagteren og der er hyret personale til køkkenet. Vores budget ligger på omkring de 20.000 kr. incl gave, og vi kommer fint til at overholde budgettet :-) Hvis man er lidt på forhånd med tid og planlægning kan man sagtens holde et brag af en fest for disse penge :-) God konfirmation til alle :-)

Min søn skal konfirmeres til maj. Vi bliver 24 mennesker ialt og vi skal holde det hjemme. Vores budget er på ca. 15.000 kr. og det er incl. gave. Vi låner borde, stole, glas, tallerkener osv. på min mands arbejde. Menuen er buffet, 2-3 slags kød, frikadeller, hotwings, pastasalat, kartoffelsalat og alm salat og flüte. Desserten er vi ikke helt enige om endnu, men det bliver nok noget is. Alle drikkevare bliver købt i Tyskland.

Vi holder vores søns konfirmation på et dejligt hotel, mad, pynt og drikkevarer til ca 35 kuverter. Kørsel fra kirke i en amerikanerbil, fotograf ved kirken, kage, gave og tøj til konfirmand og familie (forældre og storesøster) løber op i omkring 45.000 – 50.000 kr.

Vores bliver nok ca. 15000,- iklusiv mad, vi holder det hjemme så vi skal ikke betale lokaler 😉

Vi holder konfirmation i maj i det lokale forsamlingshus. Selv om vi er skilt holder vi det sammen og vi betaler for hver vores gæster og deler om sønnens kuvertpris, tøj og musik. Min mand og jeg invitere 50 gæster og med 3 retters menu natmad, drikkevare fra tyskland, tøj m.m bliver ca. 30 – 35000

Vi har lejet forsamlingshus, bestilt buffet udefra med mange lækre ting, beregnet 5000kr til gave til konfirmanden, laver selv pynt til bordet og blomster, har beregnet nyt tøj til hele familien og køber ligeledes drikkevarer i tyskland, har budgetteret med 20.000-22.000 holder os fint til budgettet har inviteret 50 voksne og 20 børn(;-)

Hej Helle

Det behøver da heller ikke være en konkurence hvem der bruger mest, det skal jo bare være en markering af at konfirmanden er ved at komme ind i de voksnes rækker, og en god da er ikke afhængig af hvor mange penge man bruger, vi har ca. beregnet det samme som jer, at der er nogle der vælger at bruge 50.000 på en konfirmation gør dem ikke til bedre forældre (:P) husk det og så tjener vi jo heller ikke alle sammen det samme, for nogle betyder det måske ikke noget at bruge et større beløb, men efter min mening er det jo ikke et kæmpe bryllup men en dejlig dag for alle.

mvh

morten´s mor

Hej Helle og Mortens mor

Jeg har budgetteret med det samme beløb som jer, jeg er enlig med 2 børn, samtidig med at jeg studerer. Og da min søn Daniel vokser med lynets hast, skal han have en ny cykel, den han har nu er ca. 2 år gammel, pæn og velholdt, den har jeg valgt at sælge, og så bruger jeg de penge jeg får for den 1500,- til den nye cykel han skal have, og den må max koste 6000 incl lås og lygter.

Vi bliver ca. 54 i alt, og jeg har bestilt det i et forsamlingshus, derudover har jeg gjort hans far bekendt med at jeg synes vi skal holde en fælles fest for ham, men han skal betale for sine egne gæster.

Da jeg sidder hårdt i det, har jeg søgt 4 legater, og beklædningsbidrag fra faderen, så jeg vil have omkring 17-20000 kr. hvis de fleste legater bliver opfyldt.

Hilsen
    Charlotte

God ide med legater! Charlotte: du må meget gerne skrive hvilke legater du har søgt, så kan vi lave en liste her på konfirmationsportalen.
    Under “Finansiering”: http://www.konfirmationsportalen.dk/finansiering-af-konfirmationen.php, kan I også se hvordan man som enlig forsørger evt. kan få tilskud til konfirmationen via Statsforvaltningen.
    God konfirmation
    Mikkel (Konfirmationsportalen.dk)

Hejsa

Vi har en pige der skal konfirmeres og vi skal have ca. 40 gæster. hendes kjole+ sko har kostet 1700 i alt og jeg forventer at vi skal bruge ca. 1000kr på 2.dagstøj

Vi holder festen i haven/ telt som vi har i forvejen servise, bord+stole, kan vi låne gratis hos venner og bekente.

madbugettet ligger på 5-max 6000 kr + drikkevare fra tyskland – det skal lige siges jeg selv laver maden, en del er allerede lavet og ligger i fryseren

Lys, servietter er købt billigt på tilbud i netto i alt 150 kr

Bordkortene har vi valgt at printe et lille billede ud af hver gæst som min datter limer på kulørt pap lavet som små hjerter.

så regnestykket ser for vores vedkommende sådan ud:

1700+
    1000+
    6000
    1000+ -drikkevare
    150

9850 kr ialt.

Med venlig hilsen

Julies mor

hej.julies mor. jeg troet ikke man kunne få fra faderen når man holder det sammen. beklædningsbidrag fra faderen. ..min ex mand siger at jeg ikke kan få noget? han betaler godt nok for sine gæster

hej.
    Kan du måske logge nogle link ind af de hjemmesider du har fundet eller søgt legaterne på?

Jeg vil give jer ret i det, ikke er en konkurence – jeg syntes det har været møg svært at lægge budget over hvad det kommer til at koste. Men mit bud vil være det ender på ca 60.000-70.000 men gave, tøj til hele fam. og selve festen. Min datter er skilsmissebarn, så der dobbelt op på familier, da begge vi forældre er gift igen og vi bliver derfor mange mennesker.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 46 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Log ind eller opret konto her - Det er helt gratis!

Luk
*
*

Share This